Pracuj pro Silicon Valley profiq

Dopravní zácpa jako standard cesty do práce

Dopravní špičky a zácpy jsou naprosto nedílnou součástí života v Silicon Valley. Kdo jede do anebo z práce v rush hour, musí zcela samozřejmě počítat s tím, že uvízne v traffic jam. Tedy v případě, že jede autem. Jenže – už jste viděli v Americe někoho, kdo alespoň někdy nejezdí autem? Jsou ovšem aspekty, jimiž se zdejší využití aut od zbytku USA přece jen trochu liší.

před 8 roky •

Říká se, že podle délky zácpy poznáte, v jaké je kondici ekonomika Silicon Valley – když jsou zácpy nejdelší, pak se daří nejlépe. Asi i proto jsou v poslední době zácpy skutečně velké. Jednou z možností, jak danou situaci alespoň částečně řešit, je institut zvaný carpool, což je v podstatě spolujízda. Na dálnici je obvykle vyhrazen jeden pruh pro auta, která vezou dva lidi a více. Jízda v takovém pruhu je pochopitelně rychlejší, protože převážná většina aut veze jen jednoho člověka. Byť dálnice mají standardně čtyři až pět pruhů, vzhledem k množství aut se v nevyhrazených pruzích vytvoří zácpa velmi rychle.

Výhody tohoto druhu automobilové dopravy se snaží se svými službami nakombinovat i Uber, který v současnosti testuje program Pool to SF. Pokud se spolujízda s Uberem uchytí, hodlá s ní společnost expandovat i do dalších velkých měst. I touto cestou hodlá naplnit jeden ze svých úkolů, totiž aby jízdy na objednání byly tak bezproblémové a pohodlné, že vlastnictví osobního auta se stane přežitkem minulosti. Než se tak stane, můžete ale i v Silicon Valley využít některou z řady společností, které nabízejí sdílení aut – carsharing. Tato služba je zde stále populárnější, neboť ve velkých městech, jako je San Francisco a San José, je kvůli množství aut parkování noční můrou.

Nicméně jak již bylo zmíněno výše, velká část lidí stejně neodolá a pořídí si vlastní dvoustopý dopravní prostředek. Když už uvíznete v zácpě, uvidíte pestrou paletu vozů, především co se pohonu týče. Kromě benzinových a naftových je v oblasti k vidění skutečně velký počet elektromobilů. Před zdejšími kancelářskými budovami a sídly společností také stále rostou nové dobíjecí stanice. Konečně aby ne, když zde sídlí průkopník v oboru, Tesla Motors. V oblasti aut na baterie je ale velmi aktivní i Apple, který by měl začít dodávat svůj první elektrický model v roce 2019 či 2020, a řada dalších, například Faraday Future.

V jedné věci je to zde ale stejné jako ve zbytku Spojených států: vozy s manuální převodovkou jsou výsadou pouze několika málo fajnšmekrů a podnikatelské elity.

A jak taková cesta do práce může vypadat? Zde jsme pro vás postáli v jedné úterní zácpě v červnu 2016.


 

A co vy? Chtěli byste se podívat do Valley pracovně?

Přidej se

 
 

Související články

Tady píšeme o Silicon Valley