Pracuj pro Silicon Valley profiq

Jak se dostat ze SFO za prací do údolí?

Ještě zhruba před deseti lety bylo trendem žít v Silicon Valley, a nikoli v San Francisku. Teď je ale hlavně pro mladé zaměstnance technologických firem populární žít v SF. To ovšem představuje zásadní otázku: jak přepravit obrovské množství lidí každý den ráno dolů do Valley a po práci zase zpět? Kromě několika linek vlaků a autobusů městských či soukromých přepravců je možné využít i firemní hromadnou přepravu.

před 4 roky •

Většina linek autobusů technologických firem využívá stejné zastávky jako ty městské. Co se ale v tomto případě liší, jsou cestující. U těch využívajících klasickou MHD jsou velké věkové rozdíly, jsou buď velmi mladí, anebo naopak starší, a i jinak velmi různorodí. Nezřídka si také po cestě poslechnete výběr hitů současných či dávno minulých, linoucích se hlasitě z něčích sluchátek, anebo dokonce naživo interpretovaných. Naopak u firemních autobusů bývá skladba cestujících podstatně jednotvárnější: jedná se převážně o muže, a to ve věku mezi 20 a 40 lety. A jediný zvuk, který zaslechnete, je ťukání do klávesnice nebo na displej.

Pro oblast je skutečně zásadní i kolejová doprava. Operuje zde několik provozovatelů, nejznámější z nich je Caltrain s dvoupatrovými vagony a těžkými dieselovými lokomotivami. V oblasti ale poskytují své služby také BART (Bay Area Rapid Transit) na severu a VTA (Valley Transportation Authority) na jihu. Přímo v San Francisku pak mají Muni (Municipal Transportation Agency), která kromě autobusových, trolejbusových a tramvajových provozuje i slavné linky Cable Car. Funguje zde i několik přívozů, přičemž jeden z nich provozoval pár týdnů i samotný Google. Nyní si prý zmíněný gigant staví v Redwood City vlastní přístav a plánuje tento druh přepravy obnovit.

Problémy s komplikovaným dojížděním z domu do práce a naopak, by teoreticky šlo vyřešit plošným využíváním práce z domova. Nicméně je stále více firem, a to včetně Yahoo, které své dosud velmi svobodně pojaté home officy ruší. V konečném výsledku totiž docházelo k poklesu produktivity, protože určité procento lidí naplno nepracovalo a v součtu ve firmách vznikaly mrtvé duše. A tak pomalu hurá všichni zpět na sanfranciskou MHD. Protože, kdo by si chtěl pro jednou vzít běžné taxi, nesmí mít hluboko do kapsy – tahle služba je zde výrazně dražší než třeba v New Yorku.

A co vy? Chtěli byste se podívat do Valley pracovně?

Přidej se

Související články

Tady píšeme o Silicon Valley