Pracuj pro Silicon Valley profiq

Google versus barevné lentilky M&M’s

Součástí vyhlášené nabídky jídla a pití v Googlu jsou i bonbony M&M’s. Velmi vysoká konzumace této světoznámé pochutiny ve společnosti ovšem způsobila vrásky na čele těm, kteří mají na starosti skladbu firemního bufetu: jak kolegům zamezit v tom, aby se v práci přejídali sladkostmi? K řešení dospěli vědeckým postupem.

před 8 roky •

Američané snědí více než 100 milionů lentilek M&M’s denně, jejich rázné vyřazení z nabídky firemních bufetů tak nepřicházelo v úvahu. Zvlášť když princip jejich fungování i motiv omezení konzumace sladkostí mají být veskrze pozitivní. V roce 2012 byl problém pojmenován, následně byl spuštěn Projekt M&M’s. A jak už je pro firmu typické, do akce nastoupili behaviorální vědci i datoví mágové. Ti nakonec uskutečnili experiment, v rámci nějž čokoládové bonbony umístili do neprůhledných nádob, zatímco zdravější občerstvení, jako ořechy či fíky, dali do čirých dóz a na přirozeně dostupnější místa. Výsledek byl přesvědčivý: jen v samotné newyorské kanceláři zkonzumovali zaměstnanci během sedmi týdnů o 3,1 milionu kalorií z M&M’s méně.

To představuje pokles o devět běžných balíčků lentilek na každého z 2000 zaměstnanců pobočky. O pár let později uskutečnili ve firmě další experiment týkající oblíbené cukrovinky. Místo dosavadního způsobu, kdy si lidé mohli nabírat sypané bonbony do kelímku (který si pak většina přirozeně naplnila celý), začali M&M’s nabízet v malých baleních. Tato jednoduchá změna snížila průměrnou porci o 58 procent, ze 308 na 130 kalorií. Uvedené příklady jsou ale jen střípkem z velké mozaiky pokusů a opatření – pro posun ke zdravějšímu stravování zaměstnanců provedla firma řadu dalších experimentů a kampaní.

Dlouhodobá snaha o vybalancování velké nabídky jídla na jedné straně a podpory zdravých stravovacích návyků na straně druhé je přínosem nejen proto, že jsou zaměstnanci více fit. Google tak zároveň posiluje svou firemní kulturu a jeho pracovníci se s ní ještě snáze ztotožňují. Kdo by konečně nechtěl dělat ve společnosti, jejíž management se skutečně stará o své zaměstnance? Vždyť sám spoluzakladatel Sergey Brin se například zasadil o pravidlo, že k jídlu zdarma to musí mít každý nanejvýš 200 stop daleko. Firemního ducha ale daný přístup podporuje ještě v jednom ohledu: uplatňuje stejnou úroveň důkladnosti, analýzy a experimentů s vlastními lidmi, jako pak aplikuje ve svém byznysu.

A co vy? Chtěli byste se podívat do Valley pracovně?

Přidej se

Související články

Tady píšeme o Silicon Valley