Že se Silicon Valley stává kolébkou inovací i pro automobilový průmysl, jsme už psali. Čím ale jezdí sami lídři světového centra počítačového a technologického průmyslu? Jdou významní představitelé příkladem a mají v garážích vozy napěchované posledními výdobytky techniky?
Například o Larrym Pageovi se rozhodně nedá říct, že káže vodu a pije víno. Ve vozovém parku jednoho ze zakladatelů Googlu a významného investora Tesly Motors totiž nechybí první model této firmy Electric Roadster. Larryho od koupě neodradila ani ne zrovna úspěšná testovací jízda v jednom z prvních prototypů, na kterou ho vzal sám Elon Musk. Tenkrát to nebyl až tak velký odvaz, vůz ze sebe vymáčkl rychlost jen asi 16 kilometrů za hodinu. Musk samozřejmě také vlastní nějakou tu Teslu, krom toho se ale miliardář a milovník aut rád prohání i v jiných vozech. Mezi ně patří například Jaguar 67 Series 1 E-Type, Porsche 911 nebo Hamann BMW M5.
Pořídil si také Lotus Esprit z bondovky The Spy Who Loved Me, který chtěl přeměnit v ponorku. Měl také McLaren F1, ovšem tento supersporťák velmi rychle zrušil. Také ředitel elektrických a elektronických systémů ve výzkumné divizi Fordu v Palu Altu Jim Buczkowski je přímo vzorovým lídrem pokroku, osobně testuje všemožné gadgetky. Se svým týmem například proměnil automobil v jakési prodloužení domácnosti. „Je snadné představovat si, co technologie dokáže, ale zjistil jsem, že jí doopravdy neporozumíte, dokud ji nedržíte v rukou a nepoužíváte ji,“ řekl. Pravděpodobně tak bude mezi prvními, kdo usedne do jedné z plánovaných novinek Fordu.
Bill Gates zase nedávno zveřejnil video, ve kterém se společně s autorem sci-fi Nealem Stephensonem prohání v Tesle Model X. To je docela změna od Porsche 959, které si koupil v 80. letech a dobrých 13 let ho nemohl řídit, protože nemělo silniční homologaci. To CEO Oraclu Larry Ellison pak není vůbec žádný troškař, kromě McLarenu F1 vlastní celou řadu dalších, často ne zcela standardních dopravních prostředků. Ač se to ale nemusí zdát, mezi čelnými představiteli technologických firem se najdou i tací, kteří se při výběru auta nezabývají ani trendy, ani tím, jak předvést světu svůj společenský status. Například Mark Zuckerberg jezdí docela obyčejným Volkswagenem Golf GTI.