Pracuj pro Silicon Valley profiq

Znáte tajemství cedule Facebooku?

Když navštívíte Valley, určitě zavítáte i na významná místa, která změnila anebo stále „mění svět“. Mezi ta bezpochyby patří také centrály technologických firem se zvučnými jmény, jako například Facebook. Právě tahle firma stojí za zhlédnutí, a to nejen zevnitř. Už samotná cedule před kampusem totiž skrývá jedno malé tajemství.

před 4 roky •

Headquarters Facebooku, sociální sítě s 1,5 miliardy aktivních uživatelů, najdete na adrese 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025. Sem svou firmu Mark Zuckerberg přestěhoval z Pala Alta v roce 2011. Kampus o rozloze téměř 100 tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch a s více než 3700 parkovacími stáními původně obýval Sun Microsystems, jiný z významných hráčů technologického pokroku a inovátor na poli hardwaru i softwaru. Krátce poté, co byl Sun v říjnu 2010 oficiálně pohlcen Oraclem za 7,4 miliardy dolarů, ztratil nejen svou identitu, ale také kanceláře. Sídlo Menlo Parku se tak uvolnilo pro dalšího giganta, který se tu měl zanedlouho zabydlet.

Zpátky však k ceduli se zvednutým palcem, která vás přivítá jako první hrdá připomínka úspěchu velké firmy. Kvůli tomu, že do samotných kanceláří Facebooku se bez známosti insidera, který by vás provedl, dostanete jen stěží, musí si většina běžných návštěvníků vystačit s fotkou právě před touto cedulí u vstupu do centrály. Kolik z nich ji ale obejde a prohlédne si, jak vypadá zezadu?

Že obsahuje skrytý vzkaz, totiž příliš známé není.

fb-sun-sign

Mark Zuckerberg nechal při stěhování do nového působiště kampus kompletně přestavět a zmodernizovat, hlavní ceduli s logem Sun Microsystems však odstranit nenechal. Pouze ji otočil a využil její původně zadní stranu pro umístění loga Facebooku, které občas při zásadní události graficky ozvláštní tak, jako to dělá Google se svými Doodles. Pokud ale tabuli obejdete, čeká vás pohled na zašlé logo dříve slavné a prosperující IT firmy. Je to svého druhu pocta kdysi úspěšnému předchůdci, nebo škodolibé popíchnutí od prosperujícího obra?

Vypadá to, že ani jedno. Podle Leva Grossmana, který zpovídal Zuckerberga pro časopis Time, jde o záměrnou a symbolickou připomínku toho, jak je úspěch vlastně pomíjivý. Šéf Facebooku chtěl tímto skrytým a důmyslným vtípkem svým zaměstnancům neustále připomínat, co se může stát „when you take your eye off the ball“.
 

A co vy? Chtěli byste se k nám přidat? Nabíráme!

Přidej se

 

Související články

Tady píšeme o Silicon Valley